Katalogi stron i firm to naprawdę świetne i bardzo praktyczne platformy internetowe, które – mówiąc bardzo ogólnie – służą do promocji i różnych celów marketingowych. Przede wszystkim jednak usprawniają pozycjonowanie stron. Są wręcz obowiązkowym punktem na liście rzeczy, o jakie trzeba zadbać przy walczeniu o lepszą i wyższą pozycję dla strony. Niektórzy potrafią z tych narzędzi świetnie korzystać, inni jednak muszą się tego jeszcze nauczyć.
Podstawowy błąd związany z eksploatacją katalogów tyczy się bowiem… bagatelizowania ważności opisów. A dobry opis jest absolutnym priorytetem. Samo umieszczenie strony w jakimś większym katalogu czy nawet kilku katalogach nie gwarantuje jeszcze, że ta właśnie strona nagle uzyska wyższą pozycję we wszelkiego rodzaju wyszukiwarkach. Na skonstruowanie wartościowego, profesjonalnego i dobrze przyjmowanego przez Google opisu trzeba więc poświęcić pewną ilość czasu. Im więcej się go włożyć, tym najprawdopodobniej lepszy będzie efekt. Opis musi mieć na pewno określoną długość. Na ogół wszystkie katalogi stron czy firm od razu zaznaczają, że takie opisy powinny zawierać mniej więcej od 300 do 600 znaków.
Warto więc celować gdzieś w środek. Takim akuratnym i na pewno dobrym opisem będzie tekst składający się z 400-500 znaków, liczonych oczywiście wraz ze spacjami. Teoretycznie nie jest to jednak duża ilość. Niektórzy mogą się nią teraz przerazić, bo naprawdę trudno opisać całą działalność firmy i wskazać na jej wszystkie ważne zalety w kilku czy maksymalnie kilkunastu krótkich zdaniach. Tu właśnie pojawia się powód, dla którego warto skorzystać z pomocy profesjonalnych copywriterów. To prawdziwi mistrzowie słowa, którzy nawet w tak krótkim tekście potrafią zawrzeć całe sedno sprawy i zaprezentować każdą firmę z jak najlepszej strony.
Zamiast w opisie rozpisywać się na temat mało istotnych rzeczy, lepiej więc skupić się na konkretach i na tym, co rzeczywiście może okazać się ważne dla klienta. Opis powinien być króciutką i skondensowaną charakterystyką działalności. Można też nawet od razu uwzględnić w nim pewne stosowane już wcześniej słowa kluczowe, aby przy okazji już sam taki tekst oddziaływał na pozycjonowanie stron i tym samym poprawiał jego efektywność.